Tramwaje wracają na Kapuściska

Wiktoria Raczyńska
,

Tramwaje na górny taras wracają 12 grudnia. Jednak już 8 grudnia (niedziela), na „Mikołajki”, pojadą tamtędy specjalne linie. To doskonała okazja, aby zapoznać się ze wszystkimi zmianami, które dotkną komunikację w tym rejonie.

Inwestycja była dużym wyzwaniem ze względu na rosnące koszty pracy i materiałów budowlanych. Dodatkowo wszystkie roboty toczyły się przy dużych natężeniach ruchu oraz wymagały dodatkowej koordynacji z przebudową sieci ciepłowniczej. Prace zajęły 16 miesięcy.

Mikołajkowe linie specjalne będą wozić pasażerów bezpłatnie na dwóch trasach:

K – Wyżyny- Kapuściska- Wyżyny

G – Wyżyny – Glinki – Wyżyny

Na linii „K” kursować będzie zabytkowa „eNka”. Odjazdy z pętli na Wyżynach zaplanowane zostały o godzinach: 10:25, 11:05, 11:25, 11:45, 12:05, 12:25, 12:45, 13:25, 13:45, 14:05.

Na linii „G” kursować będzie natomiast nowoczesny „Swing”. Odjazdy z pętli na Wyżynach zaplanowano o godzinach: 10:15, 10:35, 11:15, 11:35, 11:55, 12:15, 12:35, 12:55, 13:15, 13:35, 13:55, 14:15.

Na pętli przy ul. Magnuszewskiej na podróżnych od godziny 10:00 do 14:00 czekać będą gorące napoje oraz posiłki.

Tramwaje 12 grudnia wrócą na regularne trasy.

  • Na Kapuściska pojadą linie nr 7 i 8,
  • na Glinki linia nr 4,
  • na ulicy Wojska Polskiego tramwaje będą kończyły trasę tymczasowo na zmodernizowanej pętli przy Magnuszewskiej (linie nr 2 i 9).

Z myślą o zapewnieniu dogodnego dojazdu do zabudowań zlokalizowanych wokół Babiej Wsi oraz obiektów sportowych linia nr 2 będzie wykonywała w obu kierunkach tak zwane przejazdy kieszeniowe przez pętlę na Babiej Wsi. To tymczasowe rozwiązanie do czasu zakończenia rozbudowy ronda Bernardyńskiego. Pozostałe linie (nr 4, 7, 8) pojadą bezpośrednio na swoje pętle. Docelowy układ nowych linii będzie wprowadzony po oddaniu do użytku torowiska na Kujawskiej. Poprzedzą go konsultacje społeczne.

W pakiecie obejmującym rozbudowę pętli Kapuściska oraz ul. Kujawskiej zakupiono 21 nowoczesnych tramwajów typu Swing (161 mln zł). Rozbudowa węzła Szarych Szeregów kosztowała 64,5 mln zł.

Reklama