Szkolenie przed misją Resolute Support w JFTC

Magdalena Jabłońska
,

Prawie 400 uczestników z 22 krajów NATO i państw partnerskich rozpoczęło w JFTC ostatnie w tym roku szkolenie przed wyjazdem na misję Resolute Support. Większość z nich już wkrótce uda się do Afganistanu. Generał Ladislav Jung, zastępca dowódcy i szef sztabu JFTC, a jednocześnie dyrektor ćwiczenia, rozpoczął szkolenie.

Przez najbliższe dni przyszły personel Dowództwa Misji Resolute Support w Kabulu oraz Zachodniego Dowództwa ds. Szkolenia, Doradztwa i Wsparcia w Heracie, a także doradcy, którzy udadzą się do różnych regionów i instytucji Afganistanu, przejdą ostatni etap przygotowania do misji. Szkolenie obejmuje zarówno teorię, jak i praktykę. Jego pierwsze dni poświęcone są wykładom i dyskusjom panelowym na temat kluczowych aspektów misji, środowiska operacyjnego i sytuacji politycznej, społecznej i kulturowej w Afganistanie. Podczas drugiego tygodnia uczestnicy będą mieli możliwość zweryfikowania swojego przygotowania do misji poprzez ćwiczenia praktyczne.

W trakcie całego szkolenia uczestników wspierają eksperci. – Eksperci, którzy w zdecydowanej większości przyjechali do Bydgoszczy prosto z Afganistanu, są największym atutem naszego szkolenia – podkreślił generał Jung. – To wy dostarczacie uczestnikom najbardziej aktualne informacje, które są kluczowe dla powodzenia ich przyszłej misji. Dziękuję wam za to wsparcie.

Wśród generałów, którzy zabrali głos na początku szkolenia znaleźli się: generał Riccardo Marchiò, dowódca Dowództwa Sił Połączonych z Brunssum (za pośrednictwem wideokonferencji), generał broni Alfons Mais, szef sztabu misji Resolute Support i generał brygady Mohammad Dawod Chakari z afgańskiego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Szkolący się uzyskali od nich cenne informacje dotyczące misji i sytuacji w Afganistanie z obu perspektyw – sojuszniczej i afgańskiej. W trakcie sesji pytań i odpowiedzi uczestnicy mogli zagłębić się w tematy o największym znaczeniu z punktu widzenia przyszłej misji. Szkolenie Resolute Support potrwa do 11 października.

materiały nadesłane: Radosława Kubiczek, JFTC

Reklama