„Kopciuszek” na Międzynarodowy Dzień Muzyki

Marek Tomaszewski
,

Choreografia Iwony Runowskiej do baletu Sergiusza Prokofiewa buduje własny, niepowtarzalny język ruchowy, łączy różne techniki tańca (klasyczny, nowoczesny, charakterystyczny, jazz, break dance). „Kopciuszek” w Operze Nova jest realizacją oryginalną, niepodobną do setek innych.

Przepiękna jest scena, w której z tanecznymi popisami występują Wróżki Pór Roku – dla oddania baśniowej atmosfery wspaniale użyte zostały kolorowe lasery i światła. Zabawne, wręcz cyrkowe są akrobatyczne popisy „Trzech Pomarańczy” na balu. Zmysłowy nastój wprowadzają sceny na dworach Księżniczek Wschodu oraz Hiszpanii, zaś taniec Złych Sióstr to pełna humoru parodia. Techniczne „gadżety” (np. jeżdżące meble) zastosowane przez scenografa podkreślają fantastykę libretta. Kompozytor pisał o tytułowej bohaterce: „Sam Kopciuszek jest nie tylko postacią z bajki, lecz żywym człowiekiem przeżywającym, a nawet wzruszającym się” .

Prokofiew należy do najwybitniejszych kompozytorów XX w., stworzył własny styl, charakteryzujący się ilustracyjnością, humorem, bogatą ekspresją. Muzyka  „Kopciuszka” – motoryczna, bogata rytmicznie, dowcipna –  jest niezwykle inspirująca dla pomysłów tanecznych i wymagająca dla orkiestry.  Za pulpitem dyrygenckim stanie Maciej Figas.

Rolę tytułową tańczyć kolejno będą Marta Kurkowska i Eugénie Hecquet, a w roli Księcia wystąpią Tomasz Siedlecki i Paweł Nowicki.

Opera Nova zaprasza na „Kopciuszka” od piątku, 29 września, do niedzieli, 1 października – o godz.17.00.

materiał nadesłany: Ewa Chałat, Opera Nova; zdjęcie: Andrzej Makowski

Reklama