Już ponad sto osób skorzystało z programu „Złota rączka”

Magdalena Jabłońska
,

Program „Złota rączka” powstał z myślą o bydgoskich seniorach. Dzięki temu starsi mieszkańcy mogą liczyć na darmową pomoc w drobnych pracach domowych.

Program działa od października 2018 roku i skierowany jest do osób powyżej 65 roku życia, samotnych i niepełnosprawnych, prowadzących jednoosobowe gospodarstwo, których dochód nie przekracza kwoty 1402,00 zl netto.

Polega na świadczeniu pomocy w nieskomplikowanych sprawach technicznych i drobnych naprawach, które nie wymagają specjalistycznej wiedzy i uprawnień, natychmiastowej interwencji i nie są świadczone w ramach innych umów np. przez wspólnotę mieszkaniową, czy administrację budynku.

Chodzi o pomoc m. in. w: wymianie klamek, wkręceniu korków, naprawie cieknącego kranu, czy czyszczeniu odpływu, wymianie uszczelek, uszczelnianiu okien lub drzwi, przymocowaniu luster, obrazów czy półek, podklejaniu listew, wymianie gniazdek i innych drobnych czynnościach naprawczych.

Dotychczas skorzystało z niego 109 gospodarstw domowych – w sumie wykonano 139 usług.

Do najczęstszych usług należały naprawy usterek instalacji wodnych i kanalizacyjnych (naprawa cieknącego kranu, czyszczenie odpływu, wymiana uszczelki, deski) i elektrycznych (wymiana i montaż gniazdek lub kontaktów, instalowanie oświetlenia), a także uszczelnianie okien lub drzwi, a także montaż karniszy oraz półek.

Wykonawcą usług naprawczych są pracownicy techniczni MOPS. Ale uwaga – usługa wraz z materiałami potrzebnymi do jej wykonania nie może przekroczyć 50 zł brutto – tylko w tym przypadku naprawa będzie bezpłatna. Natomiast koszt materiałów przewyższający tę kwotę pokrywany będzie ze środków własnych osoby zgłaszającej usterkę lub naprawę. Możliwe będą dwie wizyty pracownika – pierwsza wizyta, która nastąpi w ciągu tygodnia od zgłoszenia to wstępne oględziny (ustalenie czy usterka jest możliwa do usunięcia w ramach projektu, wycena materiałów). Druga wizyta – usunięcie usterki.

Z programu „Złota rączka” można korzystać maksymalnie co 3 miesiące.

Zgłoszenia usług naprawczych przyjmowane są telefonicznie przez wyznaczonego pracownika MOPS w godzinach 9.00 – 13.00, tel. 52 32 54 450 lub osobiście od poniedziałku do piątku w siedzibie MOPS w godzinach od 9.00 – 13.00, parter pok. nr 17.

Szczegóły programu tutaj.

materiały nadesłane: Urząd Miasta Bydgoszczy

Reklama