„Falstaff” wraca na afisz

Marek Tomaszewski
,

Bieżący sezon artystyczny w Operze Nova nazwać można „szekspirowskim”: po październikowej premierze „Falstaffa” Verdiego, którego libretto czerpie z „Henryka IV” oraz „Wesołych kumoszek z Windsoru”, obecnie trwają przygotowania do premiery baletu Prokofiewa „Romeo i Julia” z librettem według najbardziej znanej tragedii Szekspira.

„Falstaff” powraca po na afisz w najbliższy weekend: piątek, 9 marca, o godz. 19.00, sobotę, 10 marca, o godz. 19.00 i niedzielę, 11 marca, o godz. 18.00. Tytułowy bohater to postać niezwykle barwna, szlachcic bez grosza przy duszy , lubiący dobrze zjeść i wypić, znakomity kompan i (we własnym mniemaniu) – uwodziciel. W zamyśle reżyserskim Macieja Prusa Falstaff jest nie tyle samochwałą i zawadiaką, ile dojrzałym samotnym mężczyzną, z melancholią obserwującym przemijanie życia i jego powabów. Verdiego kreśli jego  genialny muzyczny portret, podobnie jak pozostałych postaci tej opery komicznej.

Bilety na to cieszące się niezwykłym zainteresowaniem mediów, krytyków i publiczności  przedstawienie wyprzedane zostały ponad miesiąc temu; obecnie można nabyć ostatnie miejsca oraz „wejściówki”.

Maciej Prus przyjechał ponownie, aby z reżyserską pieczołowitością dopilnować prób z solistami.

W roli tytułowej wystąpią kolejno: Łukasz Goliński i Leszek Skrla. W głównych rolach męskich: jako Ford Sylwester Kowalewski i Szymon Komasa, jako Fenton Łukasz Załęski i (po raz pierwszy w tej roli) Szymon Rona.

W rolach żeńskich: Magdalena Polkowska i Anna Wierzbicka (jako Alice Ford), Małgorzata Ratajczak i Katarzyna Nowak-Stańczyk (Pani Quickly), Dorota Sobczak i Małgorzata Grela (Meg Page), Hanna Okońska i Aleksandra Wiwała (Nannetta).

Za pulpitem dyrygenckim stanie kierownik muzyczny spektaklu, Piotr Wajrak.

materiał nadesłany: Ewa Chałat, Opera Nova, zdjęcie: Andrzej Makowski

Reklama